اخبار

مسئولیت اجتماعی شرکت مارال صنعت جاوید

گزارش مسئولیت اجتماعی شرکت مارال صنعت جاوید CSR سال 1402

مسئولیت اجتماعی شرکت مارال صنعت جاوید

در تعریف مسئولیت اجتماعی شرکتها یا Corporate Social Responsibility آمده است: استراتژی ویژه ای که شرکتها نه تنها برای افزایش سود، بلکه برای ایفای نقش اجتماعی فعال و مثبت در دنیای اطراف خود تعریف و اجرایی میکنند اما به نظر میرسد هدفی مهم تر در پس ایفای نقش اجتماعی فعال و مثبت مستتر باشد و آن چیزی نیست جز دست یابی به

محبوبیت و حکمرانی بر قلبها از بزرگترین برندهای تولیدی و صنعتی دنیا گرفته تا استارت آپ های نوپا همگی حفظ و ارتقاء جایگاه برند خود را در گرو افزایش مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی تعریف میکنند و از آن به عنوان ابزاری برای

ایجاد ارتباط موثر بین مشتریان و افکار عمومی بهره میبرند. شاید جالب باشد بدانید بر اساس تحقیقی که سازمان ملل متحد به تازگی منتشر کرده است، اخلاقیات یا به عبارتی Morality در سازمانهایی که برنامه های مسئولیت اجتماعی را به شکل جدی دنبال میکنند به مراتب بیشتر از سایر شرکت هاست.

در تعاریف مدرن CSR را به چهار حوزه اصلی و کلان تقسیم بندی میکنند

فعالیت های محیط زیستی

مسئولیتهای اخلاقی

کمک های بشردوستانه

حمایت های مالی

شرکتها بسته به نوع صنعتی که در آن فعالیت میکنند و گستردگی کسب و کارشان یکی از صدها برنامه متنوع و استاندارد تعریف شده CSR را انتخاب و اجرا میکنند.

از کاهش آلودگیهای زیست محیطی تا جمع آوری زباله های پلاستیکی گرفته تا حمایت از گونه های جانوری در حال انقراض تامین کمک هزینه های تحصیلی یا پزشکی و مشارکت در فعالیت های امدادی در زمان بروز بحران و صدها مثال دیگر همه و همه انتخابها و به بیان دیگر فرصتهایی هستند که شرکت ها برای ادای دین خود به جامعه و جهانی که

در آن زیست میکنند پیش روی خود میبینند.

می توان گفت جدی گرفتن مسئولیت اجتماعی در شرکتها چنان طیف گسترده ای از مزایا و امتیازات را برای صاحبان کسب و کار به همراه خواهد داشت که در بسیاری مواقع ارزیابی دقیق آنها دشوار است.

شناخت برند جذب سرمایه مشارکت موثر کارکنان و در نهایت کاهش خطرهای بالقوه سازمانی سرشاخه های اصلی مزایای

CSR محسوب میشوند آنچه در ادامه این گزارش خواهید دید

مجموع حمایتهای شرکت مارال صنعت جاوید از موسسه خیریه نیکان ماموت در پیشبرد اهداف و پروژه های حمایتی خود با هدف ساخت دنیایی شاد و زیبا برای تمام مردم ایران است.

مارال تریلر از بدو تاسیس در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود همواره کوشیده است تا در خدمت افراد جامعه باشد. مارال تریلر در سالی که گذشت بیش از پیش تلاش کرد تا نسبت به جامعه و رخدادهای آن مسئولیت پذیر باشد فعالیتهای این شرکت در زمینه مسئولیت اجتماعی طیف گسترده ای از حمایت ها و فعالیتهای خیریه ای را در بر می گیرد که میتوان آن را به گروه های مختلف تقسیم کرد.

شاخه حمایتهای مالی در مسئولیت اجتماعی تمرکز سازمان را بر تخصيص منابع مالی با هدف ایجاد تاثیر مثبت بر جامعه بنیان مینهد. این شاخه از CSR میتواند به ابتکارات یک شرکت برای انجام حمایت های مالی به خیریه ها یا افراد نیازمند اشاره کند که معمولاً شامل تلاشهایی برای ترویج شیوههای تجاری مسئولانه اخلاقی رشد پایدار و مشارکتهای

مثبت در جوامع است.

هر شرکتی برای حمایتهای مالی از سازمانهای غیر دولتی و خیریه ها به دنبال مجالیست تا مطابق با اندیشه های خود پیش رود. شرکت مارال صنعت جاوید ارومیه نگاه عمیقی به بعد مالی مسئولیت اجتماعی دارد و سعی در این دارد که با انجام فعالیتهایی جامع منفعت بزرگتری را به افراد بیشتری در جامعه برساند به همین منظور در اقدامی سازنده با اهدای مبلغ 3.000.000.000 ریال به نیکان ماموت در سال 1402 این موسسه را در تعویض بخشی از کفپوشهای بیمارستان شریعتی یاری کرد. از آنجا که کفپوش بیمارستانی باید شرایط و ویژگیهای خاصی داشته باشد طبيعتا قیمت بالایی نیز داشته و تعویض کفپوشهای یک بیمارستان هزینه قابل توجهی را طلب میکند نیت شرکتهایی مانند مارال صنعت جاوید که خود را حامی توسعه پایدار و اخلاق اجتماعی می داند این بوده و هست که در طیف خاصی از فعالیتهای خیرخواهانه مشارکت نماید تا در ابعاد وسیع تری به نفع افراد جامعه باشد.


سایر اخبار

برگزاری مراسم روز کارگر وتجلیل از کارگران 1402

برگزاری جشن روز کارگر و تجلیل از کارگران به میزبانی هلدینگ مارال ارومیه

گزارش تصویری

بازدید رئیس کل محترم دادگستری و هیئت همراه از گروه صنعتی مارال

گزارش تصویری

گزارش بازدید عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون از گروه صنعتی مارال